Meer informatie over de Museumkaart

Met een Museumkaart kun je een heel jaar lang onbeperkt naar binnen bij ruim 500 musea in Nederland.

Wat kun je met de Museumkaart?

• Een jaar lang eindeloos ontdekken.
  • Onbeperkt naar ruim 500 musea. Kijk hier welke musea dat zijn.
  • Vaste prijs per jaar:
    Volwassenen € 75
    Jongeren t/m 18 jaar € 39
    Kinderen t/m 12 jaar € 39
Bestel jouw Museumkaart

Geef Museuminspiratie cadeau

Het leukste cadeau om te geven, 500 musea binnen handbereik. Geef een Museumkaart cadeau.

Zo werkt de Cadeau Museumkaart:

1. Bestel online
  2. Binnen 5 tot 8 werkdagen heb je dit cadeau thuis in een mooie verpakking, klaar om zo weg te geven.
  3. De ontvanger heeft 24 maanden om de Cadeau Museumkaart om te zetten in een Museumkaart die een jaar lang geldig is.
  4. De Cadeau Museumkaart is geen geldig entreebewijs. Het omzetten van de Cadeau Museumkaart in een eigen persoonlijke Museumkaart duurt maximaal 5 tot 8 werkdagen.

Check hier de algemene voorwaarden.

Geef een Museumkaart
Cadeau Museumkaart

Waar koop ik de Museumkaart?

Online
Bestel de Museumkaart online. Dan heb je hem binnen 5 tot 8 werkdagen in huis en kun je vanaf dan een jaar lang eindeloos ontdekken.

In het museum
Je kunt de Museumkaart in veel musea kopen. Welke dat zijn zie je hier. In het museum koop je een tijdelijke kaart die 5 bezoeken en maximaal 31 dagen geldig is. Als je deze kaart online registreert ontvang je je definitieve kaart per post. In het museum scannen ze bij de verkoop ook meteen één bezoek. Het grote voordeel is dat je deze tijdelijke kaart meteen kunt gebruiken.

Museumkaart opzeggen

Wil je geen Museumkaart meer ontvangen, dan hoef je niks te doen. De Museumkaart loopt automatisch af.

Wil je toch opzeggen, zodat je geen brieven meer van ons ontvangt? Dat kan via het contactformulier.

De Museumkaart

Het principe achter de Museumkaart is eenvoudig. Het bedrag dat je voor de Museumkaart betaalt gaat in een grote geldpot. Het geld in die pot verdelen we jaarlijks onder de deelnemende musea op basis van de toegangsprijs en het aantal kaartbezoeken in musea. Zo komen bijna alle inkomsten ten goede aan de deelnemende musea!